

I'm looking forward to my future.


Hi!!
I'd like to review my Fiji life, yesterday as well.
Before that...

昨日JICAの募集説明会に行ってきました。
昔から興味はあったし募集等については既に知っていたので、
今回特に大きな影響を受けたりはしませんでした。
ただ、実務経験を求められていない要請が教師の職種にあるのを
発見し、大学卒業後に挑戦してみようかなあという気になりました。

会場は帰国後初の新宿。
行きの電車で疲れてしまい、
建物の高さと多さに圧倒され、
人の多さに嫌気が差し、
私は日本で暮らせるの?笑

ではここからフィジーの話。

フィジーは発展途上国です。
地域、国規模で停電があります。
水道水が白い時も断水の時もあります。
暑いけど一般家庭にクーラーはない。
お店は夕方で閉店します。
日没後は暗くて歩けません。
日本と比べれば不便さなんて一目瞭然。

でも、日本と比べて何倍も、何十倍も人々は豊かな心を持っていた。
時間に振り回されず、リラックスして日々を過ごし、
ちょっとしたことでも面白ければ大口開けて笑い、
突然お家にお邪魔しても温かく受け入れてくれる。

日本で、道端で大声で喋って笑ってる人なんてそんないないじゃん。
日々の生活に憂えず、家族や友達を大事にして楽しく生きる。
これが生きる上で大切な事だと思う。そこのあなた、忘れていませんか?
お金も大事だけど、お金は「1番大事なもの」にはなりえない。
日常に転がっている何かを、時間をかけて見つけられればいい。

これを日本で実行するのは環境上難しいけれど、
自分の身近なところから幸せを広めていきたい。

振り返ることがいっぱいありすぎる・・・
根気よく毎日書いていきたいと思う。
Thank you for reading!!

How was my study in Fiji?


Good morning!!
昨日夜ランニングをしたら筋肉痛ぎみです。
この年齢でも筋肉痛がくるのが遅れるようになってます。。
それはさておき、フィジー留学の振り返りをします。

○English○
・I can write diary in English everyday.
・I can express my thought in English.
・I can catch the words of the second language English speakers.
・I can read English books.

・I sometimes make mistakes in diary.
・I can't speak so fast.
・I can't catch thewords of the native speakers.
・I need a dictionary to understand well in reading.

○Mental growth○
・I realized the importance of being positive and smiles.
・My viewpoint became broader and I became more generous.
・I found that “what I've given than what I've collected.”
・I noticed how I'm childish.

○Actions○
・I made many friends who are both of schholmates and local people.
・I played basketball with not only Japanese but Fijians also.
・I walked for long distances and saw the daily life.
・I went around the main island twice.
・I studied English hard by myself.

・I didn't go to the orphanage many times.
・I didn't work on the environmental problems.
・I didn't study about education of Fiji.

○After this○
・I continue to write diary everyday.
・I listen to English and watch English movies constantly.
・I read English books and newspapers constantly.
・I read aloud English everyday.
・I'll go to another developing country to work as a volunteer.
・I give something to someone rather than collect something for me.

英語を勉強した。
沢山の人に出会った。
色々な場所を見た。
行く前と今、明らかに自分の中の何かが違う。
生きる上で本当に大事なものは何か、
自分がこれから何をしていきたいのか、
自分がどのように生きていきたいのか、
少しは分かってきた気がする。
この6ヶ月で学んだこと、経験したことを胸に刻んで、これからも成長し続けたい。

振り返り、次回へ続く...

I'm home!!


I'm home!!
土曜日にフィジー留学から帰国しました。
これから少しずつ、フィジーでの生活を振り返っていきます。

金曜日は語学学校での私の記念すべき卒業式。
大学生の夏休み最後の週末ということもあり、
短期、長期合わせ27名が卒業したらしい。
私の名前は最後に呼ばれた。
予想外に私を知っていてくれた人が多くてびっくり、
というか何か嬉しかったなあ。友達いないと思ってたから笑

そして土曜日の朝、日本へ向けてフィジーを出発。
ホストファミリーの家を出るとき、
シスターはトイレにいたしブラザーに挨拶するの忘れた・・・
アンティー(おばさん)とはハグして挨拶して、私にキスをしてくれました。
朝から号泣しそうだったけど、泣き顔は見せたくないからこらえたよ。

空港に着くと、チェックカウンターはまだ3、4人ほどしか並んでいない上に、
私の荷物は20kgを切るという脅威の軽さだったので
リコンファームしてなかったけど一瞬でチェック終了。
帰る日にして初めてMさんと話したけど、すごいいい人だったし。
勝手に人のイメージを決め付けるのは良くないね。

搭乗時間までは、一緒に帰る人や見送り組と何やかんや。やたら写真
とってたけど私の手元には一枚もありません。だってデジカメ持ってないし。
2人の友達は私に手紙をくれました。
ある人とは初めて日本語で話しました。
搭乗口に最後に向かった私。・・・名前呼ばれちゃった笑
でも覚えてる。皆が私を呼んで手を振ってくれていた。未だに変な感じがする。

空港ではずっと笑っていた気がする。私、泣いてるのって似合わないよ。
最後に一番仲良かった友達と「ありがとう」を交わしたんだけど、
その時は何か感じるものがあった。

もう日本について2日が過ぎてしまった。
フィジーの良さをひしひしと感じ始めている。
やらなきゃいけないことがいっぱいある。
忙しくなりそうだ。

ではフィジーについてはまた書きます。
Bye!!

Fri. 10th,September,2010

Here is…

From last Saturday to Monday, I went around the main island of Fiji with my friend.
We hitchhiked, stayed a village, ate something nice, went beach, etc.
I really enjoyed it. Above all, I really really really appreciate my friend.

New semester started from yesterday. Surprisingly, I was promoted to level.7
which is the highest level in this school and business class.
Because I’ve never thought about business well,
the class is difficult for me a little bit, however,
it is so interesting and very useful.
I can improve my English and broad my knowledge.After going back to Japan,
I want to study about economics, management, sales, accountant, and so on.

My aim was achieved now, so I can say that I’m satisfied with these my six months.
Of course, I had something bad, sad, frustrated. But, they are also my good experiences.
I think that it is good for me that I studied English in Fiji.
I want to enjoy my remained time here.




2 weeks

We finished the first week of this semester today.
It means that I have only two more weeks in Fiji.
I’m thinking about plan for these two weeks.
Tomorrow, I’ll go to Lautoka.
I want to go to Nadi town on foot.
I want to go to my friend’s house.
I want to go to some bars to talk with foreigners.
I want to go to take a walk.
I want to stay home.
I have a lot of things to do, so I can’t decide what I’ll do.
プロフィール

元留学生起業家

Author:元留学生起業家
昔々、ちょっとだけ留学生起業家を目指していた時期がありました。
このブログは主にフィジーとインドに行った時の記録です。

最新記事
最新コメント
最新トラックバック
月別アーカイブ
カテゴリ
FC2ブログランキング

FC2Blog Ranking

検索フォーム
RSSリンクの表示
リンク
ブロとも申請フォーム

この人とブロともになる

QRコード
QR
